Klantenservice

Het snelste antwoord op je vragen vind je hieronder.

Vind zelf het antwoord op veelgestelde vragen.

  • Ik zoek een woning
    • Algemeen
      • Ik ben op zoek naar een huurwoning. Hoe kunnen jullie mij helpen?

        Ga naar onze website: www.nederwoon.nl. Hier vind je al onze beschikbare woningen.

        Maak een gebruikersaccount aan, dan krijg je standaard een e-mail met ons woningaanbod die aan je zoekwensen voldoet.

      • Werken jullie met een wachtlijst?

        Nee, wij werken niet met lange wachtlijsten, urgenties of punten. Wij werken voor particuliere verhuurders en vastgoedbeleggers. De verhuurder kiest welke kandidaat huurder de woning mag huren. Hoe lang je ingeschreven staat heeft geen invloed.

      • Wat is er inbegrepen bij de huurprijs die vermeld staat op de website?

        Bij een kale huurprijs zit niks inbegrepen. Onder het kopje ‘huurprijs’ staan de bijkomende maandelijkse kosten vermeld, bijvoorbeeld de servicekosten.

      • Wat zijn servicekosten?

        Servicekosten zijn kosten bovenop de kale huur. Denk hierbij aan: schoonmaak van de algemene ruimten, glasbewassing, energieverbruik algemene ruimte, groenonderhoud, e.d.
        De servicekosten is een voorschot. Jaarlijks volgt er een afrekening.

      • Wat zijn stookkosten?

        Stookkosten is een voorschot wat je als huurder betaald aan de verhuurder voor de geleverde warmte in de woning.

        Het verschilt per woning of er stookkosten wordt afgenomen, dit staat vermeld het kopje 'huurprijs'.

        In het geval dat er een centrale voorziening aanwezig is en je hier een maandelijks voorschot voor betaald. Dan wordt er jaarlijks een definitieve verbruik berekend en krijg je hierover een aanvullende specificatie. Het kan zijn dat je geld terug krijgt of moet bijbetalen.

        In andere gevallen sluit je als huurder zelf een contract af voor gas, water en elektra.

    • Gebruikersaccount aanmaken
      • Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

        Ga naar registreren en vul hier je gegevens in. Na betaling van de gebruikersaccount kosten heb jij een gebruikersaccount aangemaakt.

      • Hoe lang is mijn gebruikersaccount geldig?

        Je account is één jaar geldig en wordt daarna automatisch gestopt.
        Wil je geen e-mails meer ontvangen met nieuw woningaanbod? Dan kun je je zelf eerder afmelden.

      • Kan ik opnieuw een gebruikersaccount aanmaken?

        Wil je langer dan één jaar gebruik maken van onze diensten of opnieuw van onze diensten gebruik maken? Dan kun je je altijd voor een tweede keer inschrijven wanneer je gebruikersaccount verlopen is.

      • Ik ben mijn wachtwoord kwijt/vergeten. Wat moet ik doen?

        Als je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je deze opvragen door op het inlogscherm te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt een nieuw wachtwoord in je e-mail.

      • Hoe kan ik mijn gebruikersaccount beëindigen?

        Je kunt in je gebruikersaccount door op de knop ‘account opzeggen’ te klikken je gebruikersaccount opzeggen.

        Wil je dat we je gegevens direct verwijderen? Ga dan naar de knop 'Anonimiseer account'. Wij kunnen dan niet meer bij je aangeleverde gegevens en je ontvangt geen woningaanbod meer. Je account gaat volledig uit ons systeem.

    • Bezichtigen
    • Toewijzen
  • Ik ben huurder via NederWoon Vastgoedbeheer
    • Huurovereenkomst
      • Hoe lang is de huurperiode?

        In de meeste gevallen teken je een huurcontract voor minimaal 1 jaar. Na dit jaar is de huurovereenkomst maandelijks opzegbaar, voor de 1e van de maand.

      • Hoe kom ik aan mijn getekende huurovereenkomst?

        Nadat je de huurovereenkomst hebt getekend, sturen we deze door naar de verhuurder voor ondertekening. De door beide partijen getekende overeenkomst, ontvang u per e-mail via Stiply.

        Servicepakket compleet afgesloten? Dan kan je jouw getekende huurovereenkomst vinden in het HuurDossier.

      • Ik heb samen met een partner gehuurd, kan ik ook alleen op het contract?

        Ja, dat is mogelijk. Mits je alleen aan de gestelde inkomenseis voldoet en de verhuurder/beheerder toestemming geeft.
        Maak een melding aan via je HuurDossier onder meldingsoort 'Algemeen' om je verzoek tot contractswijziging te wijzigen.

        Indien de verhuurder akkoord gaat, betaal je eenmalig een vergoeding voor het wijzigen van je huurcontract.

    • HuurDossier
      • Hoe kan ik inloggen als ik huurder ben?

        Via de website www.nederwoon.nl kun je inloggen op je HuurDossier. Klik linksonder op deze pagina op 'Klantenportaal' bij Melding of Reparatieverzoek.

        Vul je inloggegevens in zoals in de welkomstbrief vermeld.
        Heb je nog geen gebruikersnaam of ben je die vergeten? Klik op 'klik dan hier' bij Melding of Reparatieverzoek.

        Wachtwoord vergeten? Klik dan op wachtwoord opnieuw aanvragen.

      • Wat kan ik vinden op mijn HuurDossier?

        Heb je een Servicepakket Basis? Dan kan je een melding of reparatieverzoek maken. Ook voor algemene vragen kan je hier terecht.

        Heb je servicepakket Compleet? In je HuurDossier kun je allerlei documenten en informatie terugvinden die voor jou persoonlijk zijn bedoeld. Hier vind je onder andere:
        • Getekende huurovereenkomst
        • Overzicht betalingen
        • Brieven die vanuit NederWoon zijn gestuurd
        • Huurverhogingsbrieven
        • Afrekening service- en stookkosten

      • Hebben jullie een document voor de Wet- en Regeling Goed Verhuurderschap?

        Zeker! Je kunt het document hier downloaden.

    • Melding of reparatieverzoek maken
      • Hoe kan ik een melding of reparatieverzoek maken?

        Ga naar het knopje storingen en klik op 'storing melden'. Geef uitleg over de storing bij omschrijving en voeg foto's toe. In je berichten inbox verschijnt een bericht zodra de Klantenservice je melding in behandeling heeft. Heeft de medewerker Klantenservice je storing doorgezet naar een leverancier? Dan kan je via de link meer informatie vinden over het bedrijf dat bij je langs gaat komen.

        Om niet onnodig kosten te maken verzoeken wij om eerst goed onze onderhoudswijzer door te nemen. Voor een aantal kleine herstellingen ben je als huurder zelf verantwoordelijk. Gaat de melding over een verhuurdersaangelegenheid? Dan kun je op onderstaande manier een storing melden:
        1. Klik linksonder op deze pagina op ‘Meldingen of reparatieverzoek’
        2. Vul de inloggegevens in en klik op ‘inloggen’
        3. Ga met de cursor naar ‘Meldingen’
        4. Klik op ‘Melding aanmaken’

        Je gaat nu een melding maken.
        Om de melding zo goed mogelijk in behandeling te kunnen nemen vragen we je om zo volledig mogelijk te zijn in de omschrijving. Bij de melding ontvangen wij graag een overzichts- en detailfoto. Hoe vollediger en duidelijker de melding wordt ingediend hoe sneller wij de melding in behandeling kunnen nemen.

        5. Selecteer bij ‘Gebouw’ je adres.
        6. Selecteer bij ‘Unit’ je woonruimte.
        7. Selecteer bij ‘Soort melding’ wat van soort melding het is.

        8. Beschrijf in ‘Betreft’ zo duidelijk en kort mogelijk waar je melding over gaat.
        9. Beschrijf in de ‘Notitie’ zo duidelijk en volledig mogelijk je melding.
        10. Voeg de overzichts- en detailfoto’s toe.
        11. Is de melding volledig en klaar? Klik dan op ‘Versturen’

      • Ik heb een melding gemaakt, en nu?

        We streven ernaar je melding binnen 2 werkdagen in behandeling te nemen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging wanneer wij opdracht hebben verstrekt aan een leverancier. Indien we aanvullende vragen hebben, zullen we deze per e-mail of telefonisch aan je stellen. Houd dus je (ongewenste) e-mailbox goed in de gaten na het indienen van je melding.

        Let op! De melding is ingediend, maar je ziet deze nog niet in het HuurDossier staan. Als een medewerker de melding in behandeling neemt wordt je melding zichtbaar. Het indienen van meerdere melding is dus niet nodig.

      • 24/7 calamiteiten

        Onze technische dienst is 24/7 beschikbaar voor calamiteiten. Onder calamiteiten verstaan wij meldingen (zoals lekkages, gaslek, brand, e.d.) die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.

        Je kan ons bereiken op 055-3683350.

      • Wat staat er in de onderhoudswijzer?

        Bekijk de onderhoudswijzer hier.
        In één oogopslag kun je zien of de werkzaamheden voor huurder of verhuurder zijn.

      • Mag ik wijzigingen in de woning aanbrengen?

        Je moet de woning zo achterlaten als je deze hebt gekregen.
        Voor grote wijzigingen/aanpassingen aan de woningen dient vooraf schriftelijk toestemming gevraagd te worden bij de Klantenservice.

    • Huuropzegging
      • Hoe zeg ik mijn huur op?

        De huurovereenkomst kan worden opgezegd nadat je minimaal een jaar hebt gehuurd (in de meeste gevallen). De opzegtermijn bedraagt minimaal één kalendermaand en er kan worden opgezegd tot en met de laatste dag van de maand.
        Na de huuropzegging ontvang je een bevestiging binnen 5 werkdagen.

        Indien er op je huurovereenkomst meerdere namen staan, dan dienen alle huurders mee te tekenen voor de huuropzegging. Bij ontbrekende handtekeningen kunnen wij de aanvraag niet in behandeling nemen.

      • Huuropzeggingsformulier

        Maak een melding aan via je HuurDossier onder meldingsoort ‘Huuropzegging’ om je huurovereenkomst op te zeggen. Geef in je melding aan wat de gewenste einddatum is, houd hierbij rekening met de opzegtermijn.
        Je ontvangt daarna een digitaal huuropzeggingsformulier via Stiply.

        Liever opzeggen per post? Dan kan je de huuropzegging mét handtekening(en) opsturen naar:

        NederWoon Vastgoedbeheer B.V.
        Postbus 842
        7301 BB Apeldoorn

    • Servicekosten / Stookkosten
      • Wat zijn servicekosten?

        Servicekosten zijn kosten voor bijvoorbeeld elektra-, gas- en waterverbruik, schoonmaak, tuinonderhoud, stoffering (bijvoorbeeld gordijnen) en meubilering (denk hierbij aan vloerbedekking), meubels, of een huismeester. De door te belasten kosten zijn terug te vinden in jouw huurovereenkomst.
        De verhuurder berekent deze kosten bovenop de kale huurprijs volgens een voorschot model. Dat houdt in dat je een voorschot voor jouw service- en/of stookkosten betaald, waarna de verhuurder via ons dit voorschot verrekend met de daadwerkelijk gemaakte kosten.

        Verrekening gebeurd altijd achteraf wanneer de werkelijk gemaakte kosten bekend zijn. Je ontvangt dan een service/stookkosten afrekening met het bedrag dat je ontvangt of bij dient te betalen.

      • Waar kan ik de servicekosten inzien?

        In de bijlage die meegestuurd wordt bij de servicekosten afrekening is per kostensoort terug te vinden wat de totale kosten in de afrekenperiode zijn geweest en wat hierin jouw aandeel was. De som van deze aandelen is je totale kostenaandeel.
        Ons streven is hier zo transparant mogelijk over te zijn. Mocht je toch nog vragen hebben over onderliggende stukken dan kan je uiteraard bij ons terecht via het HuurDossier

      • Mijn stroom en/of gasverbruik is hoog. Wat kan daar de oorzaak van zijn?

        Er kunnen diverse oorzaken zijn voor een hoog stroom en/of gasverbruik. Denk daarbij aan verouderde apparatuur met een laag energielabel. Ook apparatuur zoals een wasdroger en elektrische kacheltjes verbruiken veel stroom. Je kunt nagaan of je spaarlampen en ledverlichting gebruikt.

        Is jouw stookgedrag anders geweest dan vorige jaren? Denk daarbij ook aan strengere winters bijvoorbeeld. Je kunt in je woning nagaan of je de radiatoren voluit aan hebt staan in ruimtes waar je misschien niet verblijft. Een andere tip is om na te gaan of je niks voor de radiatoren hebt hangen of staan.

      • Als ik verhuis, ontvang ik dan direct een afrekening service/stookkosten?

        Nee, je ontvangt een afrekening servicekosten gelijktijdig met alle overige huurders die in de afrekenperiode gehuurd hebben. De volledige kosten zijn pas vast te stellen na afloop van de gehele afrekenperiode en dus ook jouw aandeel in deze kosten.
        Het kostenaandeel wordt berekend naar rato van het aantal maanden dat je in de afrekenperiode de woning gehuurd hebt. De servicekosten afrekening van jouw laatste huurperiode kan je verwachten nadat je al verhuisd bent.

      • Ik ontvang een bedrag terug, wanneer wordt dit uitgekeerd?

        Op de brief die je bij de afrekening van ons ontvangt vermelden wij dat wij binnen 30 dagen na ontvangst van de brief het bedrag aan je zullen overmaken. Wanneer je nog een openstaande vordering hebt dienen deze eerst voldaan te worden voordat het bedrag uitgekeerd kan worden. Het betaaltermijn van 30 dagen geldt ook wanneer je een bedrag dient bij te betalen.

      • Ik heb een aantal maanden niet in mijn woning gewoond. Moet ik over deze periode wel servicekosten betalen?

        Ja, je dient wel de huur én servicekosten te betalen in deze periode. Je bent met de verhuurder een huurovereenkomst aangegaan voor een bepaalde periode. Jouw aandeel in de kosten in de afrekenperiode wordt na deze periode verrekend met jou.
        Ook als je er enige tijd niet woonachtig bent geweest.

      • Op mijn afrekening staan administratiekosten, waarom betaal ik hier voor?

        Voor alle administratieve handelingen om tot een service- en/of stookkostenafrekening te komen, kan de verhuurder wettelijk gezien administratiekosten bij de huurder in rekening brengen. Dit is terug te vinden in de huurovereenkomst.

        Over de warmtelevering bedraagt de vergoeding 2%. Als de verhuurder de meting en verdeling van deze kosten uitbesteed aan een derde partij, bedraagt de vergoeding 1%.
        Over alle overige kostenposten bedraagt de vergoeding 5%.

  • Ik ben een appartementseigenaar (VvE)
    • Algemeen
      • Wat is een Vereniging van Eigenaren?

        VvE betekent Vereniging van Eigenaars. De vereniging is de vertegenwoordiger van de gezamenlijke appartementseigenaars, die op haar beurt weer vertegenwoordigd kan worden door een bestuurder. De VvE voert het beheer over de gemeenschap en ziet toe dat elke eigenaar en gebruiker de regels naleeft zoals neergelegd in de splitsingsakte, het reglement en eventueel het huishoudelijk reglement.

      • Wat doet een VvE?

        De VvE behartigt de gemeenschappelijke belangen van de eigenaren. Bovendien is de VvE verantwoordelijk voor en heeft zeggenschap over (gemeenschappelijke delen van) het gebouw en de bijbehorende grond.

      • Hoe is een VvE samengesteld?

        Een VvE heeft een vergadering van eigenaren en een bestuur of administrateur. De vergadering van de gezamenlijke appartementseigenaren is het hoogste orgaan binnen de VvE. Minimaal éénmaal per jaar is er een verplichte vergadering. Alle eigenaren zijn gebonden aan de besluiten die de VvE in die vergadering neemt.

        De servicekosten worden per jaar op de Vergadering van Eigenaren vastgesteld. De hoogte van de bijdrage wordt vastgesteld aan de hand van het breukdeel dat is opgenomen in de Akte van splitsing van het gebouw. Het bestuur moet op de jaarvergadering verantwoording afleggen over het gevoerde financiële beleid.

      • Wanneer word ik lid van een VvE?

        Op het moment dat u een woning koopt, welke onderdeel uitmaakt van een appartementencomplex wordt u automatisch lid van een VvE. Dit lidmaatschap is niet opzegbaar, maar wordt beëindigd bij verkoop van uw appartement.

      • Is het mogelijk mijn lidmaatschap op te zeggen?

        Nee, dit kan niet. Iedere eigenaar is verplicht lid. Uw lidmaatschap komt te vervallen bij verkoop van uw appartement.

      • Moet ik het melden als ik mijn huis heb verkocht?

        Nee, dat is niet nodig. Dit zal namelijk de notaris voor u doen. De notaris zal daarnaast vragen hoe hoog het reservefonds is, wat de hoogte is van de VvE bijdrage van uw woning en of er een achterstand in betaling is.

    • Appartementsrechten, splitsingsakte en modelreglement
      • Wat zijn appartementsrechten?

        Een appartementsrecht is een aandeel in de eigendom van het gebouw of grond met het exclusieve gebruiksrecht van een bepaald afzonderlijk gedeelte (het privé-gedeelte).

        Als u een appartement koopt, koopt u eigenlijk een deel van een appartementencomplex. Dit heet in juridische termen: appartementsrecht. Door het kopen van een appartement heeft u het exclusieve recht van gebruik van uw eigen appartement. U verkrijgt tevens het recht op gebruik van de gemeenschappelijke onderdelen van het complex, zoals bijvoorbeeld trappenhuis, lift of binnentuin.

      • Wat betekent splitsing in appartementsrechten?

        Als alle losse appartementen afzonderlijk ingeschreven staan bij het Kadaster, is het gebouw gesplitst. Door de splitsing kunnen de afzonderlijke appartementen verschillende eigenaren hebben. Hoe het gebouw is opgesplitst is vastgelegd in de splitsingsakte met de splitsingstekening(en).

      • Wat is een Splitsingsakte?

        De splitsingsakte bevat een omschrijving van het appartementencomplex en de afzonderlijke appartementsrechten. Ook staat er een splitsingstekening in, waarop de grenzen staan tussen de verschillende appartementen onderling en die van de gemeenschappelijke ruimten.

        Het splitsingsreglement vormt de statuten van de Vereniging van Eigenaren (VvE).
        In dit reglement staan de rechten en plichten voor de VvE en haar leden. Tevens vindt u hierin voor welk deel u moet bijdragen aan gezamenlijk onderhoud.

      • Wat is een modelreglement?

        Een modelreglement is een verzameling van artikelen die gezamenlijk een model vormen om door de notaris te worden gebruikt bij het maken van de splitsingsakte en het splitsingsreglement.
        Er zijn verschillende modelreglementen gepubliceerd:
        • VvE modelreglement 1972
        • VvE modelreglement 1973
        • VvE modelreglement 1983
        • VvE modelreglement 1992
        • VvE modelreglement 2006
        • VvE modelreglement 2017

        De verwijzing naar het betreffende modelreglement is in de akte van splitsing opgenomen. Daarom blijft dit oudere modelreglement, als een nieuw reglement wordt uitgebracht, voor de betreffende VvE van toepassing.

    • Huishoudelijk reglement
      • Waarom is er een Huishoudelijk Reglement?

        Een huishoudelijk reglement kan een nuttige aanvulling zijn op de splitsingsakte. In het huishoudelijk reglement staan regels over het gebruik van de gemeenschappelijke ruimten. Als er geen huishoudelijk reglement is, gelden de bepalingen van de splitsingsakte.

      • Is een Huishoudelijk Reglement bindend?

        Ja, alle regels die in een Huishoudelijk Reglement vernoemd staan en door de vergadering zijn vastgesteld zijn wettelijk. Het Huishoudelijk Reglement mag echter niet de splitsingsakte of het wetboek tegen spreken. Leden kunnen dus gedwongen worden zich aan de regels te houden.

    • Algemene Ledenvergadering (ALV)
      • Hoe vaak per jaar wordt er vergaderd?

        Minimaal één keer per jaar zal er een Algemene Leden Vergadering (ALV) worden uitgeschreven. Wanneer er onvoldoende stemmen aanwezig zijn om rechtsgeldige besluiten te nemen zal er een tweede vergadering uitgeschreven worden, die vervolgens alsnog, door middel van meerderheid van de dan aanwezige stemmen, rechtsgeldige besluiten kunnen nemen. Daarnaast kan er door de leden een extra vergadering uitgeschreven worden.

      • Ik kan niet op de vergadering komen. Mag ik iemand anders sturen?

        Ja, dat mag. U kunt een ander persoon machtigen om in uw plaats op de vergadering te verschijnen. Deze persoon zal wel een door u getekende volmacht naar de vergadering mee moeten nemen als bewijs dat u deze persoon gemachtigd heeft. Dit machtigingsformulier is als bijlage toegevoegd bij de uitnodiging voor de vergadering.

      • Kan er worden vergaderd als er niet voldoende leden aanwezig zijn?

        Om geldige besluiten te kunnen nemen dient ten minste de helft van het aantal stemmen dat in totaal kan worden uitgebracht aanwezig dan wel vertegenwoordigd te zijn. Voor bepaalde besluiten is een groter quorum vereist. Deze besluiten dienen dan ook genomen te worden met een grote (gekwalificeerde) meerderheid, bijvoorbeeld twee/derde of drie/vierde.

    • VvE en onderhoud
      • Welke kosten zijn voor de VvE en wie zorgt voor het onderhoud van het gebouw?

        In het splitsingsreglement is opgenomen wat onder meer wordt gerekend tot de gemeenschappelijke gedeelten en gemeenschappelijke zaken. Over deze gemeenschappelijke gedeelten en gemeenschappelijke zaken wordt het beheer gevoerd door de VvE.

      • Wat is een reservefonds?

        Iedere VvE moet een onderhoudsfonds of reservefonds hebben voor (groot)onderhoud. Daarmee onderhouden de eigenaren samen de gemeenschappelijke bouwdelen zoals bijvoorbeeld dak, gevel, fundering, gemeenschappelijke installaties en gemeenschappelijke ruimten.

      • Hoeveel moet de VvE jaarlijks reserveren?

        Iedere VvE is vanaf 2018 verplicht om jaarlijks een minimumbedrag te reserveren voor onderhoud en herstel van het gebouw. De hoogte van het te reserveren bedrag wordt vastgesteld op basis van een meerjarig onderhoudsplan of is 0,5% van de herbouwwaarde van het appartementencomplex.

      • Wat is een meerjarenonderhoudsplan (MJOP)?

        Een MJOP is een lange termijn plan voor het uitvoeren van noodzakelijk onderhoud van de VvE (het gebouw). Deze wordt jaarlijks besproken en aangepast bij de algemene leden vergadering.

    • VvE bijdrage
      • Waaruit zijn maandelijkse VvE bijdrage opgebouwd?

        De VvE bijdrage is opgebouwd uit kosten voor dagelijkse uitgaven van de VvE, zoals reparaties, verzekeringen en energiekosten. Een ander deel van de bijdrage wordt gereserveerd voor uitgaven in de toekomst, zoals schilderwerk en vervanging van bijvoorbeeld een dak of fundering. De hoogte van de VvE bijdrage wordt vastgesteld op de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering d.m.v. een rechtsgeldig genomen besluit.

      • Ben ik verplicht mijn VvE bijdrage te betalen?

        Ja, u bent wettelijk verplicht uw bijdragen iedere maand te betalen uiterlijk op de eerste van de maand waarop de betaling betrekking heeft.

      • Wat gebeurt er als ik vergeet te betalen?

        Wanneer niet of niet volledig wordt betaald ontstaat een achterstand. Bij constatering van een betalingsachterstand wordt er een herinnering verstuurd. Mocht betaling na de herinnering uitblijven, dan ontvangt u een 14-dagenbrief. In deze 14-dagenbrief staan de extra kosten wanneer u niet binnen deze termijn overgaat tot betaling. Indien dat het geval is, dragen wij de vordering over aan een incassobureau.

    • Mijn VvE documenten
      • Waar kan ik mijn VvE documenten vinden?

        Al uw VvE documenten kunt u terugvinden in uw VvE Dossier.
        Ga naar de website: https://www.nederwoon.nl/vve/. Klik rechtsboven op inloggen en vervolgens op VvE dossier.

      • Wat staat er in mijn VvE dossier?

        Met het VvE Dossier heeft u toegang tot de volgende gegevens:
        • Uw gegevens
        • Uw betalingen en openstaande vorderingen
        • VvE complexgegevens
        • VvE documenten zoals:
        - Splitsingsakte
        - Meerjarenonderhoudsplan
        - Onderhoudscontracten
        • Jaarrekeningen
        • Vergaderdocumenten
        • Overzicht en melden van reparatieverzoeken

    • VvE vragen en klachten
      • Contactgegevens

        Heeft u vragen of opmerkingen neemt u dan contact met ons op:
        E-mail: [email protected]

      • Klachten procedure

        NederWoon VvE Beheer doet haar uiterste best om binnen het kader van haar bevoegdheden alle appartementseigenaren en andere belanghebbenden tevreden te stellen. Desondanks kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over onze organisatie of één van onze medewerkers. Laat ons dit alstublieft weten, uw klacht kan ons helpen om onze dienstverlening verder te verbeteren.

        Bespreek uw klacht eerst met uw VvE manager. Komt u er samen niet uit, volg dan de onderstaande procedure.

        Stuur uw klacht schriftelijk naar:
        NederWoon VvE Beheer B.B.
        t.a.v. de directie / klachtencommissie
        Postbus 842
        7301 BB Apeldoorn

        De klacht wordt door de ontvangende medewerker doorgegeven aan de leidinggevende van de betreffende afdeling. U krijgt binnen 24 uur na ontvangst van uw klacht een ontvangstbevestiging.
        De leidinggevende wijst een behandelaar aan (in veel gevallen kan dit ook de leidinggevende zelf zijn). De behandelaar neemt binnen 3 werkdagen na ontvangst van de klacht contact met u op voor een eerste reactie. Samen bespreekt u de klacht en eventuele mogelijkheden om tot een oplossing te komen. Het is het doel om de klacht binnen 10 werkdagen behandeld te hebben.
        De afwikkeling van de klacht zal altijd schriftelijk plaatsvinden.

        Vermeldt u bij uw klacht in elk geval:
        • Uw naam en contactgegevens
        • Uw adres en de bijbehorende VvE
        • Uw zienswijze over het geschil

        NederWoon VvE beheer is aangesloten bij ‘De geschillencommissie’. Komt u er samen met ons niet uit, dan kunt u zich altijd richten tot deze onafhankelijke geschillencommissie.

        Link naar de geschillencommissie:
        https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/vve-management-zakelijk/

        Link naar het reglement van de geschillencommissie: https://www.degeschillencommissie.nl/media/1945/vvm-sgb-reglement.pdf

Melding of reparatieverzoek

Log in op ons klantenportaal om een melding of reparatieverzoek te maken. Heb je nog geen gebruikersnaam of ben je die vergeten klik dan hier.

24/7 Calamiteitenservice

Wil je een calamiteit melden die niet kan wachten? Dan kun je ons altijd bellen op ons calamiteitennummer.

Gebruikersaccount

Ben je op zoek naar woonruimte en heb je daarover een vraag, neem dan contact op met de dichtstbijzijnde vestiging.